Monday, October 3, 2011

'wan' DaH TaK dE....

Salam semua...lama dah tak hapdeT Blog ni ha...bizi ng tak de mood pon ader sebenarnya..
sebenarnya..pada 25 September 2011 (Ahad) lepas, jam 2.35 ptg..nenek kesayanganku yg kami panggil wan telah kembali ke rahmatullah di umah mak ayah aku di Kuala Berang, Terengganu...

wan aku ni dah hampir setahun dia sakit mcm ulser perut..sampaikan makan byk tak boleh..lambat mkn tak boleh..masuk air masak tak boleh..lastnya sebulan dua sblum arwah pergi hanya makan air kanji ng air sejuk je..bolehla wt mkn ubat..sedehnya tgk tubuh yg hanya dibaluti kulit tu dulunya segar bugar..berisi akhirnya macam mayat hidup...tapi yg paling menitisnya air mata ini bila aku tak sempat ng arwah..arwah bergilir dijaga oleh adiknya di kuantan pahang..ng ayah aku (anak tunggal slps kematian ayah long aku...)..tapi yg sempatnya masa arwah nk meninggal semua kelengkapan kematian telah arwah sediakan termasuk kain mandi mayat...sedey..tapi arwah gembira nk meninggal wlpun sambil2 sembang ng mak ng anak sedaranya (abg mi ng k.tie)..arwah waraq..kalimah Allah tak lepas setiap saat.kdg2 dr dulu kalo mlm2 kami terjaga..arwah duk atas tikar sejadah tu...kami yg sihat ni semuanya berdengkur je..tapi arwah tak pernah abaikan tanggungjawabnya pada Allah termasuk mengerjakan solat sunat, ngaji,tahajjud..Allah yang Maha Mengetahui..moga arwah wan ditempatkan di kalangan solihin dan mukminin..amin ya rabbal alamin..arwah meninggal pada usia 85 tahun....

meninggal di k.berang jam 2.35ptg
kebumikan di peramu, pekan, pahang (kg halaman) pada jam 1.00pagi (26 Sept 2011)

...alfatihah.....

No comments:

Post a Comment