Saturday, September 17, 2011

Alhamdulillah....sempat....

Kelmarin..pas blik kerja khamis petang..dlm jam 6..aku singgah dulu kt umh jiran "ina" dia ajak minum teh...huhuhu..time tu hujan renyai2..tetiba kilat terpancardepan mara rasanya...terus kami brristighfar..dia tutup sliding door..pastu dlm jam 6.30 hubby balik..aku terus pulang ke rumah..bukak je sliding door bau hangit mcmplaztik terbakar..aku jerit panggil hubby..kami search ke dapur,depan,tvsemua tkder apa...last2 check bilik..sampai je bilik tengah..bilik adik..tgk2 fius tengah terbakar dah tinggal separuh..masih lgi mencair..dekat plug buaian letrik adik..sebelah tu plug aircond..aduh kalut sekejap+tergamam..sambil hubby terus cabut tutup suis dan bukak semua tingkap,bukak kipas...aduhhhhh mujur sempat kalo tk mau terbakar umah kita dik..kakak....ghupanye yg dipanah dri umh jiran tadi dari umh aku agaknyer..Allah maha Mengetahui..moralnyer..matikansemua punca kuasa sebelum tinggalkan umah....tpi bau hanget tu sampai ke semalam bau lagi kuat btulla....lupa aku nk ambek gambar fius tu tunjuk kt sini...

No comments:

Post a Comment