Sunday, January 13, 2013

PaRt 2: Citer Kisah Awal Skul Nur AleeYa AmNi lagi..

ok..dah ujian tu 29.12..makanya cutila kan..awal tahun baru..31.12 tu bestday k.ngah..entry kat...SINI...

Aku n hubby ambik cuti 2-3.1.2013 -Rabu-Jumaat, (bergilir2), 2 hari sorang..aku ambik 2-3, hubby 2 & 4..okla kan...coz 4 hb tu aku perlu ke Bengkel di Melaka...jadinya hubby gantikan uruskan kakak n k.ngah..

ok layan citer kisah tunggu mennggu perhatikan anak ni...journey anak skolah ni aku banyak jugak dapatkan info dari k.Azwa n Ustazah Zulaili (pensyarah kt fakulti aku kerja)..yela mana nk tau kalo tak bertanya kan..tq semua moga Allah ynag membalas jasa kalian...

ok plannednya..pagi papa antar kakak ng spupu dia (kak cik) ke skul..sekali ng 2 beradik tu ke umah pengasuh.. coz dah satu hala..K,.Ngah pulak van pick up dari umah pengasuh jam 7.15pgi..

tengah hari van MINDA CERAH Ar-Razi pick up coz ambik kelas KAFA berbayar kat situ..dia anta umh mak kak cik tadi..(Mok Teh)..nanti Mok Teh hantar ke MINDA CERAH semula lps lunch n mandi solah bagai..petang dalam kul 6.30 aku bergilir ng MOK TEH pick up..tgkla saper free..

ok ni kisah aku peratikan kakak dari pagi..ok pagi tu beratur..masuk skul kol 7.30pgi..tapi harini tau result kelas kan...aku sgt kecewa..cikgu kelas PERMATA..yang panggil nama budak dia tak sebut nama habis..ada 3 org Nur Aleeya Tahun 1..Kakak ni satu Nur Aleeya pon dia tak gerak..Kelas terror Kelas Zamrud..kedua Permata la kan..maka aleeya amni pon stay kat kelas Permata..aku yg tak puas hati mintak cikgu tu baca nama penuh..tapi cikgu tu kata dia try baca apa nama yg anak kita tulis pada kertas..tobat aku tak percaya..dendam aku taw..nanges pon ada..yela kelas ada 2 sajer.yg terampau cerdik pon masuk kelas Zamrud..yang sederhana tak de.yang mungkin tak taw baca akan ditempatkan sekali ng kakak, jenuh k.wa ng ustazah Zulaili nasihatkan n motivated aku..tapi kata k.azwa akan ada reshuffled dalam waktu terdekat..okla..
ni diaorg ada orientasi skul..blajar..ke kantin...dll la sekitarnya dan sampaila tunggu van nk balik tengah hari...
layankan gambar...





tgk tu masa ni tak reti lagi nk apply..yg mama ckp..duduk sila angkat baju..coz baju tu putih syg..*-*

 
ni Aqila..anak k.azwa..time ni k.wa blum sampai waktu rehat..aku perhatikan qila mkn..bagus..mkn habis...
 ni 1st day..blajar beli mknn sendiri..tapi tak hbes katanya pedas..sedap mknn kantin ni aku rasa...
 ni time beratur bli mknn..time ni ng geng klas permata..aku tanya dia bratur ng kwn dia tu,nama sape..katanya entah...boleh gituw...
 mama n papa yg geletis..muka berminyak2..yela tunggu tgh panas..apa pon tak bley...
 ni qila 2nd day..time ni abg sharul..hubby k.wa ada kt tepi2 peratikan qila..tak pon tunggu nana (kakak qila beratur)
 ni klas PERMATA..tu dia cottek hujung nun..
 pas mkn hantar bekal kt kelas..papa tunggu tgk org beratur smntara loceng bunyik mnndakan waktu rehat tamat..so turun bwh beratur balik kt laman ikra'..
 ni time ptg kat kelas KAFA MINDACERAH..aku peratikan dia 3 dari kiri...
 ni ng mama..day 1 kat kantin..mam sengih mcm kerang bucuk..lapar woo..rehat kol 9.30..tahap 1
 2nd day..bawak bekal jela kakak, mama wat n.grg cina..


No comments:

Post a Comment