Thursday, January 17, 2013

pEDIH...sakit mata

Dari kelmarin  aku sakit kepala berdenyut2 coz lama sgt ngadap pc rasa mcm kurang rehat sgt kalo sampai opis skrg semua bnda nk mcm turbo...aduii baru nk buat a,b,c,d,e dah dtg serentak...yela nama pon kerja kan? nak bantu ringankan beban suami coz aku ni mmg beban pon..kikiki...

smlm dr pg mata merah..senak..meetingnya pgi ptg..sampai org ingt aku sakit mata..takut jangkit..tapi aku senak mata mcm nk terkeluar..tak pulak bertaik dan berpasir...
aduiii...
 
tapi ni semua ujian..nk Mc ada meeting lagi ptg jumaat ni..tapi ni dah ok sikit banding smlm..sujud solat pon nk terkeluar jea rasa...

siang kerja gtu, malam nk uruskan rumah tangga lagi,maklumla anak2 dah skolah ng baby lagi tak sihat,mana nk masak, ajar ank lagi, kmas umah,jga ank.. tido pon bawah buai..pngorbanan seorang mama n isteri....papa pon gtu..tak baik mengeluh..dah t.jwb...

tapi smlm touching..pas ambik kakak KAFA kat kul 6.45 gtu..sampai umh..

Kakak: Mama kenapa ng mata mama tu..
Aku: Sian mama kan..mata mama sakit, merah..pedih..
Kakak: Mama cpt2 letak ubat mata yea..letak byk2 nnti cpt baik
Aku: ok,jap g mama letak...dia kuar bilik..pastu selang sikit dtg lagi..
kakak:Mama dah letak ubat dah...
Aku: Belum..mama nk masak dulu..
Kakak: Letakla mama..nnti sakit lagi..mata mama darah...letak byk2..
Aku: sgt tersentuh..ank2 dah besar ni boleh buat pengubat hati...ada yg sayang aku rupanya...hihihi...

mlmnya hubby ajak g klinik coz dia pon tak sihat, ammar demam pns,kakak macam kna bisul kat betis ng sakit bahu kna inject (dah mcm telur) bengkak,lastnya baru untuk diri aku...adatla kan...

smlm tk brapa boleh tidor sangat..coz berdenyut.tapi aku ttp setia temankan ammr di bwh buaian...siankan papa coz sblom tu dah handle ammar..aku handle n monitor kerja skul ank...n rumah...

bersyukurla.....

Tapi aku masih pikirkan ckp dr smlm.
Aku: Dr saya sakit mata blh Kiri ni.berdenyut tapi tak berpasir,
Dr:Check..ni mcm saraf mata pecah,puan sakit kepala ke.ni kesan mngadap komputer dan hyperstress..
Aku: adalah berdenyut mcm nk pecah dlm 2-3 hari sblomnya..
dr:  Migrain tak?
Aku:sblom kawin sy mmg migrain.tapi skrg kurangla dari dulu..ok je
Dr:plz take a rest.cover dulu sakit mata ni..nnti dia hilang ltk ubt mata..


..



No comments:

Post a Comment